Myśląca klasa - lekcja matematyki inaczej

W klasie 8d lekcje większość lekcji matematyki jest prowadzona w inny sposób. Uczniowie są podzieleni na przypadkowe, trzyosobowe grupy. 
Wszyscy otrzymują te same zadania. Rozwiązują je na kartkach przytwierdzonych do ściany. Każdy członek grupy uczy się od pozostałych. 
Każdy ma prawo wypowiedzi i zapisu swoich spostrzeżeń. 
Uczniom klasy 8d bardzo się ten sposób prowadzenia lekcji spodobał. Nie słyszą nawet przerwy. Zaczynają obliczenia od dowolnego zadania, ale przejście do następnego jest możliwe tylko po zakończeniu poprzedniego.  Również grupy działają na siebie mobilizująco. Każda grupa chce doprowadzić rozwiązanie zadania do końca. Podglądanie rozwiązań jest jak najbardziej wskazane. Moja ingerencja w pracę uczniów jest niewielka. Co najwyżej zadaję pomocnicze pytania.
To fajny sposób na inne lekcje angażujący wszystkich uczniów.
 
G. Golińska